Randevu

Randevu

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye'de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesini yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) dir.

MHRS nedir?

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS'nin amaçları nelerdir?

  • Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
  • 11 Haneli T.C. Kimlik numaranızı tuşlayınız.
  • Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması.
  • MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

Randevu alırken bilinmesi gereken temel kurallar nelerdir?

  • En erken 1 gün sonrası için randevu alabillirsiniz.
  • Randevu aldığınız saatin en az 30 dakika öncesinde randevunuzu iptal edebilir ve dilerseniz başka tarihli randevu oluşturabilirsiniz.
  • Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde en fazla 1 randevu alabilirsiniz.
  • Bir günde bir sağlık kurumundan farklı poliklinikten alınmak kaydıyla en fazla 2 randevu alabilirsiniz.
  • Telefonla kendinize ve yakınlarınıza her aramada toplamda en fazla 4 randevu alabilirsiniz.

Randevu nasıl alınır?
ALO 182 aranarak;

  • Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
  • 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
  • Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
  • Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Web'den;

Vatandaşlar, 182'nin yanı sıra Online Randevu Sistemi aracılığıyla randevu alabilmektedir. Web Randevu Sistemi İstanbul'un da MHRS kapsamına girmesiyle tüm Türkiye'de uygulanmaya başlamıştır.

Vatandaşlar, MHRS internet sitesindeki "Randevu Al" bağlantısına basarak ya da kısayol için sitemizdeki randevu bağlantısını kullanarak Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.

Randevu nasıl iptal edilir?
ALO 182 aranarak;

  • Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır.
  • 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
  • Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

Web'den;

  • MHRS Online Randevu ekranına T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile giriş yapılmalıdır.
  • Randevu Geçmişi kısmına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve Randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır.
  • Randevu iptali için Randevu iptal kısmına tıklayarak randevu iptal edilir.

NOT: Vatandaş öncelikle hastanede (MHRS) Hasta Kabul standında giriş işlemleri yapacağından yeterli bir süre önce (örn. 10-20 dak. önce) hastaneye gitmelidir.

MHRS (Internet randevu) adresleri: www.hastanerandevu.gov.tr - www.mhrs.gov.tr
S.S.S.: Sıkça Sorulan Sorular - Merak Ettikleriniz

İŞLEM MENÜSÜ
 
 
 
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi8
Bugün Toplam340
Toplam Ziyaret523806
HİZMET ENVANTERİ